sunnuntai 5. helmikuuta 2012

Matka: Gran Kanaria, Ingles

29.1.2012 sunnuntai
Matkalle lähdettiin sunnuntai-aamuna klo 8.10 ja pakkasta oli reippaat -16, joten ajatus lämmöstä tuntui aika mukavalle. Kohteena oli siis Gran Kanaria ja Play del Inles. Siellä oli käyty aiemminkin, joten mitään uutta ei ollut sillä rintamalla odotettavissa.

Sen sijaan ensimmäistä kertaa odotin lentomatkalta jotain uutta, koska oltiin varattu Aurinkomatkojen Comfort -luokka koneesta. Ja olihan se hintansa väärti. kunnon penkki, jonka sai täysin makuuasentoon, leffoja ja tv-sarjoja runsaasti. Tarjoilu pelasi ja jopa ruokailuvälineet olivat ihan oikeat :-)

Perille saavuttiin puoli kahden aikaan ja laukut tulivat heti. En oikein tiedä, kuuluiko se Comfort -luokan palveluun vai ei. Hotelli oli ihan ok Bungalow -tyylinen. Ihan keskellä, pääsi hyvin sekä Maspalomaksen, että Inglesin puolelle. Mummola ja Kuparipannu olivat lähellä myös. Naapuriksi sattui yliystävällinen ranskalaismies, joka oli heti tarjoamassa konjakkia ;-). Mutta papparainen ei ymmärtänyt juurikaan enempää englantia, kuin me ranskaa, joten aika vajavaiseksi jäi keskutelu.

Illalla käveltiin katsomaan mummolan saunaa, joka oli Green Field -hotelilla. A halusi käydä joku päivä saunassa, kuinkas muutenkaan. Sen jälkeen testattiin mummolan ruoka, uuniperunat olivat oikein hyviä. Sain mojovan rakon jalkapohjaani, joka on kai sekin saavutus.

Ilma oli puolipilvinen, 19 - 20 plussan puolella. Illaksi tuuli tyyntyi.

30.1.2012 maanantai
Heräiltiin puoli yhdeksän aikaan, kun tuli mentyä ennen kymmentä jo edellisenä iltana nukkumaan. Jalka oli kipeä, mutta onneksi macgyver oli mukana ja virkkasi kunnon pohjallisen, jotta kävely sujui. Otettiin taksi majakalle (Faro de Maspalomas), koska bussit olivat meidän pysäkillä jo niin täynnä, etteivät ottaneet enää kyytiin. Takaisin päästiin kuitenkin bussilla. Taksit ovat kuitenkin liki yhtä halpoja kuin bussit, kyyti maksoi n. 5 euroa. En tajua, miten ne voivat olla niin halpoja...

Tämän reissun jälkeen käveltiin iskelmäbaariin. Siellä olisi ollut normaalisti myynnissä sähkötupakoita, mutta nyt ne olivat loppu. Reissun päämääränä oli nimittäin tuoda tuliaisiksi muutama sähkötupakka. Olisin kuvitellut, että niitä olisi ollut joka torpassa myynnissä, mutta ei suinkaan. Kahdessa paikallisessa kaupassa oli tuon suomibaarin lisäksi niitä. Sieltä sai kuitenkin ostettua tupakkaa.

Illalla vielä mummolaan syömään, irkkubaariin ja vielä iltapalaa Kuparipannussa. Jättivalkosipulikatkarapuja. Ilma oli puolipilvinen, n. 20.

31.1.2012 tiistai
Ei tehty mitään erikoista, käveltiin ja välillä poikettiin kahvilla tai syömässä. Ja kirjoja tuli toki luettua.

1.2.2012 keskiviikko
Sama kuin tiistaina. Rentoa lomailua.
2.2.2012 torstai
Käytiin pienessä kylässä nimeltään Mogan. Siellä on perinteiset markkinat, ja sieltä toki kannattaa ostaa tuliaisia. Tällä kertaa mentiin bussilla edestakaisin, viimeksi otettiin laiva Moganista Puerto Ricoon. Sillä reissulla menikin koko päivä, kylä on todella viehättävä. Mutta aivan tupaten täynnä väkeä. Sinne kannattaakin mennä jonain toisena päivänä, jos ei nimenomaan halua markkinoille.

A:n vatsa alkoi kiukuttelun tässä kohtaa ja tottakai mieleen tuli edellisen kesän Mallorcan tuliaiset. Tästä selvittiin sikäli kuitenkin helpolla, että selvittiin ruokaa rajoittamalla. Eikä kalja enää maistunut loppureissusta.

3.3.2012 perjantai
Suomessa oli oikein kunnon lumimyräkkä ja kolareita. Käytiin katsomassa illalla kymppiuutiset mummolassa. Ei paljon naurattanut, kun siinä shortseissa katseli kotimaisemaa. Enää yksi kokonainen päivä lämmintä keliä. Päivällä käytiin minigolffin lisäksi hakemassa lisää sähkötupakkaa.

4.3.2012 lauantai
Tuuli kovasti, kukaan ei tuntunut viihtyvän hotellin uima-altaalla. Eikä rantaan ollut mitään asiaa, jos ei halunnut hiekkapuhallusta samaan rahaan. Käveltiin edestakaisin. Ilma oli siinä 20 pintaan. Tuliaisetkin tuli ostettua. Ja minigolf -kierros.

5.3.2012 sunnuntai
Kotiinpaluu. Aamulla pakattiin, käytiin mummolassa syömässä aamupala, metsästettiin lehtiä (Iltalehteä ei löytynyt) ja lopulta palautettiin huone. Tuuli edelleen vietävästi. Kotivahti soitti, että pakkasta olisi sellaiset mukavat -26.

Kotimatka sujui yhtä rattoisasti kuin menomatkakin. Leffoja en katsonut, mutta luin koko matkan. Laukut eivät tulleet ihan niin nopeasti. Ja opimme, että Samsoniten matkalaukku on liian iso, säädökset ovat muuttuneet. Enintään 23 kg saa olla per nenä.